Thursday, July 19, 2007

I väntan på vadå......

Vante i tvåändstickning. Skall bli en 50-årspresent. Eller rättare sagt, jag gav bort garnet och lovade att dom skulle vara klara innan snön kommer.....
Hujeda mig, om Ni kan se mönsterpartiet på mitten ovan tummen så tog det mig 11 timmar att sticka 30 varv! Gjorde det bakom panoramafönstret på Hurtigruten. När det var klart så upptäckte jag att det inte satt på mitten och vad göra? Jo, sticka tillbaka 11 timmars arbete! Man kan hålla sig för skratt. Synd att bilden inte är så bra men den blir vacker och i väntan på nästa ledtråd i MS 3 har jag påbörjat vant nr 2. Garn ? Givetvis Wåhlstedts z-spunna!

1 comment:

Anonymous said...

I den takten kunde du ge bort en matchande mössa i 60-årspresent.. Hoppas bara att mottagaren har vett att uppskatta tvåändstickningen!!
MVH/Marianne