Thursday, September 6, 2007

DAGS IGEN


Den traditionella turen till Hemavan har ägt rum. Jag packade bilen och åkte till Umeå för att hämta upp två av mina f d kollegor. Målet var Utsiktsvägen i Hemavan och syftet var att umgås och förhoppningsvis hitta skogens gula guld.
Efter att ha kommit fram och burit upp vår packning till stugan upptäcker jag till min fasa att JAG HAR GLÖMT STICKNINGEN HEMMA!! Jag nästan grät. Här skulle jag vara i tre dygn utan stickning. Hur kunde jag bara? Efter dag 1 på fjället löste det sig själv. Vi satt uppe till halv två på natten och rensade och förvällde svamp. Jag hade fått ihop 3,8 liter hackad och förvälld svamp. HAde varken orkat eller haft tid att sticka.

1 comment:

Anonymous said...

vilken härlig tripp ni gjorde, mycket svamp, så det gjorde nog inget att du glömde stickningen