Tuesday, January 15, 2008

KLAR!

Äntligen..............Vävnaden är färdigstickad. Jag har verkligen intensifierat stickningen och hållit mig till denna för att få den klar. Har tagit lång tid trots att Asda hjälpt mig....Jag har nämligen stickat avigvarven tillbaka från rätan. Nu återstår montering och halskant men det är ju en baggis!

Har varit mkt dålig på att skriva på sistone men det har varit SÅ mkt en tid, fr allt med hundvalpen. Det är som att ha små barn. Bättring kommer alltefter hon växer.

MoDo tog sin sjätte raka seger i kväll. Härligt! Ett mål till och dom hade gått om Timrå. Nya tag på lördag mot Södertälje.

Eftersom jag sitter med i valberedningen för Sticka! så börjar det brådska med att få ihop en styrelse. Några frivilliga?

3 comments:

LenaL said...

Åh, så fin den är! Har nosat lite på tvåfärgsstickning, men är inte riktigt kompis med det ännu. Får väl öva mer. Men det lär inte räcka med att öva litegrann för att få till en sån här skapelse, vilket jobb! Helt otroligt så duktig du är!

Anonymous said...

hm... det där med att sticka aviga varvet från rätan... DET skulle jag vilja kunna ;) Får nog kasta mig på Barbros mail och påpeka att DET kanske vore något inför ev stickstämma i höst (?)... Orsak till att jag vill kunna det? Ja, det kanske - önsketänkande - vore ett sätt att kanske, kanske få koll på detta med att det aviga varvet inte blir lite lösare stickat än det räta... eller blir det än lösare kanske? ;)
Må så gott... värmländskan... kramis och sköt om dig och vovven nu... imponerad av allt du stickar, dvs får färdigt ;) Oki, ska försöka själv också... köpte nålar för blockande av sjal idag - gubben packade INTE ner dem i kassen från butiken, suck... jag hade gått iväg för att inhandla - på order av honom - en påse att sända till dottern (med innehåll hemifrån, det där glömda ;)). Så, ingen blockning nu heller... låna Leo Tass klor, eller? ;)

Stickorren said...

Såå fin den blev! Tänk när man lyckas själv.... Du vet att det är mycket jag vill, men styrelsen får vara ett tag till, krokningen tar mycket tid nu. Jag tar mig inte ens tid att skriva mail!