Sunday, May 20, 2007

DOM ÄR HÄR NU!

Vilken lycka! Ute vid havet hittade jag dessa små vildhjärnor idag! Nu vet jag att om dom finns där så borde dom även finnas inåt landet, för där är det betydligt varmare.
Idag har vi ägnat oss åt goda gärningar! I går lagade jag en fransk köttgryta och idag tog vi med oss " farmor" ut till "mormor" och tillbringade hela dagen tillsammans. Så bra att man kan slå två flugor i en smäll! Det spar tid ibland. Har gnott på som tusan med pippitröjan och nu har jag delat framstycket.... sedan är det bara ärmarna kvar.
Jag har ju bohuskoftan som ligger och väntar också.... men orken tryter. Rut och Maja lämnade en massa otrevliga bacilusker efter sig och jag känner mig fortfarande inte pigg.

2 comments:

Anonymous said...

Fusk och åter fusk, jag vill ha murklor. Nu är det bara att ta hundarna och sticka till skogs.
Kram

Elzie said...

Jag har också plockat murklor i år - på grannens gräsmatta!!! Nära och bra *s*.
Kram Elzie