Monday, May 14, 2007

ENGAGERAD


I flera veckor har jag engagerat mig i en biblioteksnedläggning. Det vill säga en nedmontering av kulturen i högsta grad. Helt plötsligt står det i tidningen att vårt folkbibliotek som servar 9 000 människor skall läggas ned och nu är det trots protester redan gjort! Jag har skrivit insändare, varit på besök hos förvaltningschefen och kultur- och fritidsnämndens ordförande. Skolan, författare, etc har protesterat men ingen lyssnar. Man bara tycker att det är ledsamt. I den här stan satsas allt på ett kort och på det står det idrott. Det som gör mig bekymrad är att de inte gått rätt till när det gäller t ex arbetsrätten, ingen MBL-förhandling utan personalen informerades VIA MAIL!! Det Ni!! Jag känner mig helt maktlös som medborgare. Varför inte folkomrösta i kommunerna och ta reda på vad människorna vill att politikerna skall göra? Mer makt till folket.

No comments: