Sunday, May 9, 2010

EFTER TVÅ ÅRS TIME OUT, DAGS IGEN!

Tänk vad tiden går och mycket vatten hinner rinna under broarna. Saknar kontakten med Er alla som jag lärt känna under årens lopp. På bloggar, på Stickstämmor etc. Lusten att skriva har åter infunnit sig. Stickningen har jag åter upptagit trots min dåliga arm. Bättre har den blivit men fortf har jag besvär med syrebrist. Men tjurig som jag är...Vävningen har jag dock lagt på hyllan. Den 20/1 följde jag Lisa till hundhimlen. Den 5/3 lämnade jag min man efter 40 års samvaro. Ja, Ni läste rätt. Jag har skaffat mig en egen lägenhet och vi har delad vårdnad om Asda, den vita boxertiken. Kajsa tar studenten den 11/6 och bor kvar med pappa i huset. Känns som om det nu handlar om före och efter studenten. Hon har sökt till Umeå och gymnasielärarutbildningen med historia som första ämne. Nu kallar hockeyn, Sverige - Norge!

6 comments:

Skarvtjärns Greta said...

Jag känner inte dig, men känner att det här blir nog en blogg jag kommer att följa. Jag känner en del likhet med dina steg.
Lycka till

Soili said...

Välkommen tillbaka.
Ibland är det bra att stanna upp och reflektera.
Inte roligt att behöva följa sin fyfota vän till den slutgiltiga resan.Önskar dej en trevlig dag.
Kram och lycka till med ditt nya liv.Hälsar på igen...snart.

Froding said...

Välkommen tillbaka! Du är efterlängtad, och jag hör av mig när min rygg är bättre. Har FRUKTANSVÄRT ont och ligger absolut still...

Stickmamma said...

Hej Ulla! Välkommen tillbaka efter alla dina vägval. Jag kommer att följa dig och lägger till dig på min blogg http://upprepat.blogspot.com
Jag önskar dig lycka till på din nya väg mot framtiden.
Ha det bra! Kerstin i Uppsala

Agneta said...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Jag har saknat dig

Stickeri said...

Välkommen tillbaks till stick- och bloggvärlden Ulla!